Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2008 19:55 - Елизабет Тейлър: Срещнах смъртта
Автор: harmoniq Категория: Други   
Прочетен: 526 Коментари: 0 Гласове:
0




Разказите на хора, преживели извънтелесни пътувания в непознато измерение,  изглеждат като писани под индиго. Те твърдят, че в предсмъртно състояние са били  заслепени от ярка бяла светлина и неочаквано са се оказали в друг свят, който им  внушавал спокойствие и усещане за духовна извисеност.
Много известни  личности настояват, че наистина са пътували в Отвъдното и са гледали отгоре  тялото си като захвърлена дреха. Поне за известно време.
Подобно преживяване  има и холивудската звезда Шарън Стоун. Преди 5 години тя беше настанена в  клиника с диагноза кръвоизлив в мозъка след силна болка в главата. Именно тогава  тя преживява своя извънтелесен опит.
"Изпитах лекота, сякаш съм безплътна. И  разбрах, че смъртта е близко. Но това не ме изплаши. Беше прекрасно, а аз се  почувствах величествено. Струеше мощна бяла светлина и  
   доброволно влязох в измерението  
 Посрещнаха ме няколко мои приятели, някой разговаряше с мен. И всичко това стана  бързо. След това, за един миг, се върнах в тялото си и се събудих. Но беше  истинско пътешествие в паралелен свят и не се страхувах да умра. Може би смъртта  е дар."
И Доналд Съдърланд, който през юли ще навърши 71 години, също има  подобен опит.
"Това стана в края на 70-те години, когато бях на снимки в  Югославия. Заболях от менингит и изпаднах в кома. Докато бях в болницата,  болката, температурата и страхът изведнъж изчезнаха. Понесох се над своето тяло,  заобиколен от мека, бледосинкава светлина. Започнах да се придвижвам в тунел,  който завършваше с искрящо бяло пространство, и се почувствах в състояние на  пълен покой. Тогава чух някой да казва: "Той умря". Лекарите продиктуваха  телеграма на жена ми: "Не идвайте, ние ще транспортираме тялото му". Предприех  усилия, за да се върна назад, и се събудих. Лекарите бяха шокирани. Те  потвърдиха, че  
   наистина съм бил мъртъв  
 макар и за кратко."
Подобно произшествие става и с Бърт Рейнолдс, когато се  снима в City Heat с Клинт Истууд в началото на 80-те. По сценарий го удрят със  стол по главата.
"Трябваше да бъде от много лек материал, но кой знае защо,  ме удариха с метален стол. Изпитах силна болка. В началото взимах обезболяващи и  сънотворни, но ги спрях, за да не стана зависим. Но вместо бавно да намалявам  дозата, рязко прекратих приема на лекарствата и изпаднах в дълбока кома. В  болницата преживях извънтелесен опит: кръжах над собственото си тяло. Чух да  казват: "Ние го губим". Но не умрях." Най-знаменитата актриса, която се е  докоснала до Отвъдното, разбира се, е Елизабет Тейлър. Това става през 50-те  години - по време на операция след усложнение на белодробно възпаление. "Беше си  клинична смърт. Видях бяла светлина в дъното на дълъг тунел. Изненадах се от  
   появата на мъжа ми Майк Тод, загинал при  авиокатастрофа  
 Тичах срещу него, прегръщах го и му казвах: "О, Майк, ти си там, където и аз  искам да бъда." А той ми отговори: "Не, дете, ти не си все още за тук." Силата и  любовта му ме върнаха назад. Когато отворих очи, ми казаха, че всичко е  продължило пет минути."
Според последните научни открития обаче това блажено  състояние е просто сън и никакъв тунел към рая няма. Става дума за невъзможност  да се отличи реалността от сънищата. Заключението е на професор Кевин Нелсън,  невролог от университета Лексингтън, Кентъки, който направил редица изследвания.  Ученият влиза в задочен спор с прочути личности, които са разказвали неведнъж  своите пътувания в Отвъдното. Той твърди, че в състояние на дълбока кома  възникват субективни усещания,  
   напомнящи за пребиваване извън тялото  
 "Чувството, че си заслепен от ярка, бяла светлина може да бъде причинено от  работата на очите по време на REM-съня ("бързия сън"). Това е фазата, в която  човек вижда съня си", обяснява ученият. Той подчертава още, че крайната телесна  слабост може да засили у болния усещането, че е мъртъв, с което дори да убеди  другите в това.
Днес Лиз Тейлър, която навърши 74 години, има сериозни  проблеми със здравето, но категорично отказва да приеме извънтелесните си  преживявания за измислица. Последните съобщения са, че тя отново се бори за  живот. Но Лиз е спокойна: "Не се страхувам от смъртта. Отдавна я  познавам."
Ваня Овчарова 
в-к Стандарт


Тагове:   смъртта,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: harmoniq
Категория: Други
Прочетен: 27519
Постинги: 12
Коментари: 16
Гласове: 243
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930